برای سال‌ها سبک Racing در میان گیمرها از Ù…ØØ¨ÙˆØ¨ÛŒØª بالایی برخوردار بود Ùˆ هر ساله تعداد زیادی عنوان Ù…ØªÙØ§ÙˆÙ† در این ژانر منتشر می‌شدند. با این وجود Ø·ÛŒ سال‌های گذشته این وضعیت به Ú©Ù„ÛŒ تغییر کرده Ùˆ ØØ§Ù„ا شاهد شرایطی هستیم Ú©Ù‡ در آن تعداد Ú©Ù…ÛŒ بازی Racing منتشر شده Ùˆ بسیاری از آنها نیز به Ø´Ú©Ù„ خاص تمرکز خود را روی شبیه سازی قرار می‌دهند. روزگاری هر سال چند بازی به رقابت با مجموعه Need for Speed Ù…ÛŒâ€ŒØ±ÙØªÙ†Ø¯ اما ØØ§Ù„ا سری Ù…ØØ¨ÙˆØ¨ EA خودش به عنوان یکی از بزرگ‌ترین غایبین این ژانر شناخته می‌شود. استودیو Milestone برای سال‌ها تمرکز خود را روی ساخت Ùˆ توسعه عناوین شبیه‌سازی گذاشته بود Ùˆ به خصوص در Ù‡ÙØªÙ‡â€ŒÙ‡Ø§ÛŒ اخیر به واسطه ویدیویی از Ride 4 برای بار دیگر به شهرت رسیده. استودیویی Ú©Ù‡ ØØ§Ù„ا در تغییری اساسی به سراغ ساخت اثری کاملا آرکید Ø±ÙØªÙ‡. اثری Ú©Ù‡ Ù…ØÙˆØ±ÛŒØª آن روی اسباب‌‌بازی‌های Hot Wheels قرار دارد. اسباب‌بازی‌هایی Ú©Ù‡ همچنان Ø·Ø±ÙØ¯Ø§Ø±Ø§Ù† بسیاری داشته Ùˆ توانسته‌اند با وجود اشکال مختل٠سرگرمی، Ù…ØØ¨ÙˆØ¨ÛŒØª خود را ØÙظ کنند. اینجا اما در بازی Hot Wheels Unleashed شاید بیشترین Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ از پتانسیل این مجموعه انجام شده باشد اما نتیجه همچنان ÙØ§ØµÙ„Ù‡ زیادی با تبدیل شدن به یک اثر باکیÙیت دارد.
بخشی از بازی‌های Racing Ú©Ù‡ طراØÛŒ آن برای سازندگان تبدیل به چالشی بزرگ شده، جریان اصلی ØØ§Ù„ت تک Ù†ÙØ±Ù‡ است. این روزها بعضا بازی‌های ریسینگ سعی می‌کنند تا با قرار دادن گیمر در Ù…ØÛŒØ·ÛŒ Open WorldØŒ ÙØ±Ø§ÛŒÙ†Ø¯ پیروزی در مسابقات مختل٠را Ú©Ù…ÛŒ متنوع‌تر کرده Ùˆ از Ù„ØØ§Ø¸ روند تجربه بازی، Ù…ØØµÙˆÙ„ نهایی را از یکنواختی دور کنند. موضوعی Ú©Ù‡ اینجا مورد Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ قرار Ù†Ú¯Ø±ÙØªÙ‡ Ùˆ تنها شاهد نقشه‌ای هستیم Ú©Ù‡ مسابقات در آن قرار Ú¯Ø±ÙØªÙ‡ Ùˆ گیمر یکی پس از دیگری آنها را انتخاب می‌کند. موضوعی Ú©Ù‡ بزرگ‌ترین ضربه را به تجربه Ú©Ù„ÛŒ Hot Wheels Unleashed وارد کرده، جریان بخش تک Ù†ÙØ±Ù‡ آن است. شما عملا به جز وارد شدن به مسابقات معمولی یا زمانی Ùˆ پیروزی در آنها هیچ ÙØ¹Ø§Ù„یت دیگری انجام نداده Ùˆ بعضا در مراØÙ„ÛŒ قرار می‌گیرید Ú©Ù‡ Ø§ØµØ·Ù„Ø§ØØ§ به عنوان Boss Battle شناخته می‌شوند. شاید چنین موضوعی به خودی خود ضعÙÛŒ بزرگ نباشد اما زمانی Ú©Ù‡ در کنار دیگر المان‌های تکراری بازی قرار می‌گیرد باعث شکل‌گیری وضعیت خوبی نمی‌شود. در آخر کار بازی‌های ریسینگ به واسطه ذات خود همواره با چالش تکراری شدن درگیر هستند اما هر کدام راه ØÙ„ÛŒ ساده برای دوری از این مسئله دارند. بسیاری تجربه بازی را با معرÙÛŒ اتومبیل‌های جدید Ùˆ Ù…ØªÙØ§ÙˆØª از تکرار دور می‌کنند Ùˆ برخی دیگر چاره این کار را در مسیرهای مسابقه می‌بینند. سازندگان Hot Wheels Unleashed سعی داشته‌اند تا برای نجات ساخته خود از هر دوی این روش‌ها Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ کنند اما سوال اصلی اینجاست Ú©Ù‡ آیا این کار را به درستی انجام داده‌اند ØŸ
اگر با اسباب‌بازی‌های Hot Wheels آشنا باشید، اطلاع دارید Ú©Ù‡ از دید تنوع طراØÛŒ اتومبیل این مجموعه هیچ ضعÙÛŒ نداشته Ùˆ یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های ممکن را در اختیار دارد. سازندگان این بازی به سراغ این مجموعه عظیم Ø±ÙØªÙ‡ Ùˆ تعداد زیادی از اتومبیل‌های ØØ§Ø¶Ø± در آن را با جزئیاتی مناسب وارد بازی کرده‌اند. عملا هرچه به تجربه این بازی ادامه دهید، اتومبیل جدید برای آزاد کردن وجود دارد اما آیا این تمام ابعاد ماجراست ØŸ ÙØ±Ø§ÛŒÙ†Ø¯ دسترسی به اتومبیل‌های جدید در Hot Wheels Unleashed براساس لوت‌باکس یا Ø§ØµØ·Ù„Ø§ØØ§ Blind Box طراØÛŒ شده. جعبه‌هایی Ú©Ù‡ به عنوان جوایز پشت سر گذاشتن مراØÙ„ به گیمر اختصاص پیدا می‌کند Ùˆ هر کدام ØØ§ÙˆÛŒ یک اتومبیل جدید است. مسئله جالب توجه این است Ú©Ù‡ این جعبه‌ها به Ø´Ú©Ù„ تصادÙÛŒ جوایز خود را به گیمر اختصاص می‌دهند Ùˆ همین روند تصادÙÛŒ بعضا مشکل‌ساز می‌شود. بارها پیش می‌آید Ú©Ù‡ شما باکس‌های موجود را باز کرده Ùˆ با تعداد زیادی اتومبیل تکراری روبرو می‌شوید Ú©Ù‡ عملا هیچ Ø§Ø³ØªÙØ§Ø¯Ù‡ خاصی از آنها نمی‌توانید صورت دهید. دیگر ضع٠این بخش به ÙØ±Ø§ÛŒÙ†Ø¯ÛŒ اختصاص پیدا می‌کند Ú©Ù‡ باید Ø·ÛŒ آن جعبه‌های اشاره شده را باز کنید. شما بعد از پیروزی در برخی مسابقات به عنوان جوایز این جعبه‌ها را Ø¯Ø±ÛŒØ§ÙØª می‌کنید اما بازی هیچ Ù…ØÛŒØ·ÛŒ را برای بررسی سریع آنها در نظر Ù†Ú¯Ø±ÙØªÙ‡. هر بار Ú©Ù‡ جعبه‌ای جایزه می‌گیرید باید از بخش اصلی تک Ù†ÙØ±Ù‡ به Ø´Ú©Ù„ کامل خارج شده به قسمت دیگری در منوی بازی Ø±ÙØªÙ‡ØŒ آنجا بخش Blind Box را انتخاب کنید Ùˆ در نهایت موارد موجود را باز کنید. در کنار تمام این موارد موضوعی Ú©Ù‡ بزرگ‌ترین آسیب را به Hot Wheels Unleashed وارد کرده کلیت Ú©ÛŒÙیت تجربه بازی است. هوش مصنوعی بازی ØØªÛŒ در بالاترین Ø³Ø·Ø Ù…Ù…Ú©Ù† هم نمی‌تواند عملا چالش خاصی را برای شما به وجود آورد. سازندگان بازی تمام تلاش خود را به کار Ú¯Ø±ÙØªÙ‡â€ŒØ§Ù†Ø¯ تا این اثر مورد پسند گروه‌های سنی پایین قرار گیرد Ùˆ با این رویکرد عملا چیزی به نام چالش را از معادله Ú©Ù„ÛŒ ØØ°Ù کرده‌اند.
هرچند در نسخه‌های نسل جدید Hot Wheels Unleashed شاهد گراÙیکی قابل توجه Ùˆ واقع‌گرایانه هستیم اما این وضعیت برای دیگر Ù¾Ù„ØªÙØ±Ù…‌ها به هیچ‌وجه صدق نمی‌کند. تکنیک نورپردازی قدیمی بازی عملا بخش عمده‌ای از جذابیت‌های بصری این اثر در نسخه‌های نسل پیشین را از بین برده Ùˆ باعث شده تا جزئیات موجود در طراØÛŒ اتومبیل‌ها نیز به خوبی دیده نشود. این نکته را نیز در نظر بگیرید Ú©Ù‡ بازی از دید صداگذاری Ùˆ موسیقی نیز ØØ±Ù خاصی برای Ú¯ÙØªÙ† ندارد Ùˆ تنها سعی شده تا ØØ¯Ø§Ù‚ل‌ها در آن Ù„ØØ§Ø¸ شود. بازی Hot Wheels Unleashed به عنوان یک ریسینگ آرکید شاید توانایی سرگرم کردن گیمر برای چند ساعت را داشته باشد اما به هیچ‌وجه نمی‌تواند به عنوان بازی‌ای شناخته شود Ú©Ù‡ در طولانی مدت امکان تجربه آن وجود داشته باشد.